rrem

Még februárban vett anyu egy üdülési kupon Gyulára. Mert Gyula megunhatatlan. Így hát előre tervezetten kivettem az augusztus 11-14-et egy kis nyaralásra. 11-én délelőtt elindultunk Budapestről Gyulára. Sajnos a Békéscsaba és az M5 közötti gyorsút még az autópályáig nem ért el, Így Lakitelek határon túl kell menni a 44-es úton, és csak azt követően lehet felhajtani a gyorsforgalmira. (Kicsit előbb, Lakitelektől északra kezdődik az új út, rámenni ott kicsit kerülő, így a navigáció egyenesen vitt tovább, majd ahol szinte párhuzamos lett a két út, ott hajtottam fel az M44-re. Innen hosszú, eseménymentes és unalmas út következett Békéscsaba határáig, majd onnan pár perc és beérkeztünk Gyulára.

Gyula városközpontjába kicsit korán, már 13-kor megérkeztünk. Mindjárt az első étterembe be is mentünk, hiszen egy jó menüajánlatot kaptunk. 1750 Ft volt egy leves és egy főétel. Nagyon kedvező ár ez. Ennyiért nem lehet másutt jóllakni.

A szállás és a recepció mellett éppen felújítják az utcát, így kicsit körülményes volt odajutni, hatalmas kerülőt kellett tenni, így kb pont akkorra értünk oda, amikortól a szállás elfoglalható lett. Mivel már kora délután volt, értelmetlen lett volna elmenni a fürdőbe, így vettünk egy gyulai kolbász / pálinka és fekete fokhagyma kóstoló jegyet, amire 17-18 között került sor. Elmesélte az előadó a kolbászgyár egész történetét, majd a pálinkafőzésről beszélt, végül rátért a fekete fokhagymára is, ami lényegében fehér fokhagyma fermentálva. Persze mindenből volt kóstolás. Volt pokol kolbász is, fokhagymás ketchup, és gyulai pálinka is.

Az előadás után sétálni indultunk a városba, melynek nem csak a városnézés volt a célja, hanem a vacsora beszerzése is. Megnéztük újra kívülről a várat, és elmentünk a Százéves Cukrászdát is. (A várnál azért írtam, hogy újra, hiszen 2014 környékén már jártunk itt. )

Másnap reggel kissé korán ébredtünk, így nyolc körül már az étteremben voltunk reggelizni, ami benne volt a szállás árában. Étkezés után a szállás felé sétálva megváltottuk az egész napos belépőt a recepción. Reggeli után még kicsit pihentünk a szálláson, majd átsétáltunk a híres gyulai fürdőbe. Kipróbáltunk több medencét, élményelemet, és kifeküdtünk a napra, száradni, valamint napozni. Az ebédet is itt költöttük el a fürdő területén. Kora délután visszatértünk a szállásra, kicsit pihentünk, később pedig a vacsora miatt újra elindultunk a városba. Sokan ajánlgattak egy pizzériát Gyulán. Térkép és emlékeim alapján ez a Tutto Bello Pizzéria És Kézműves Sörház lehet. Egyik része pizzéria az épületben, míg a söröző az udvaron található. Az egész nagyon hangulatos. A pizzájuk és a tésztájuk is finom volt, valamit a sör és a bor is nagyon jó volt. Persze a vacsorához egy pálinka is dukált nálam. 😛
Vacsora után hazasétáltunk és rövid TV-nézés után alvás következett.