Így lettem e-autótulajdonos

0
20250405_083809_rsz_nélkül
20250501_154820
20250501_154745
20250501_154850

Kb 6 éve elhatároztam, hogy elektromos autóra fogok váltani.Ez még a Covid előtti időkben volt. Akkor még csak újságban nézegettem, melyik autó hány kilométert tud megtenni egy töltéssel, illetve melyik mennyibe kerül újonnan. Akkor azt gondoltam, egy Dacia Spring is jó lehet.
Aztán elkezdtem okosítani magam, utána nézni, melyik mit tud, illetve ismerőseim is vettek full elektromos autót. De én még vártam, hátha összejön a pénz, vagy legalább a kezdőrészlet. De évekig hiába vártam, nem jött össze a pénzmag. Azt is sokáig fontolgattam, tölthető hibrid legyen, vagy teljesen elektromos. Már-már majdnem megvettem egy-egy hibridet, mire rájöttem, hogy dupla erőforrás, dupla hibalehetőség. Így végül elektromos autókra szűkült a kör, így utána néztem az e-autóknak, kettőre szűkült a lista, Nissan Leaf és Hyundai Ioniq.  Közben persze egyre jobban beleástam magam a kocsikba és kijött, hogy számomra, nagy utakra bizony az Ioniq jó, mert gyorsabb töltést tud, mint a Leaf, folyamatosan tudja a gyorstöltést, mert aktív akkumulátorhűtés van benne.

Aztán idén jött egy kattanás, utánanézettem a bankos összekötőmmel, mekkora hitelt kaphatok. Elkezdtem utána járni annak is, mik a különbségek az egyes Ioniq kivitelek között. Megtudtam, hogy a 38kW-os nem tudja a 70kW-os gyorstöltést, csak az 50-est. Hogy a Comfort felszereltségben nincs pl üléshűtés, első radar, hátsó ülésfűtés. Szóval eldőlt, Hyundai Ioniq Electronic Premium felszereltséggel lesz. Meglett a hitel is időközben.Innentől felgyorsultak az események. FB csoportban ajánlottak figyelmembe egy autót, melytől kicsit ózkodtam, mert fekete, de meggyőztek, és nem vártam tovább. Elment, megnéztem, és el is hoztam. Azóta sem bántam meg. de erről majd később.

About Author

Hagyj egy választ