Mobil Tárca
Köztudott, hogy informatikusként minden új technológia érdekel. Így kapva kaptam azon az alkalmon, hogy egy új fajta fizetési módszert próbáljak ki.
Egy netes hirdetésben láttam meg a Mobil Tárca felhívását. Az oldal meglátogatásakor kiderült, tesztelőket keresnek egy olyan újfajta szolgáltatás bevezetéséhez, aminél a mobiltelefonnal lehet fizetni a bankkártya helyett. Ebben egyszerre több szolgáltató is részt vesz. Az összes mobilszolgáltató cég, (T-mobile, Telenor, Vodafone,) OTP, SuperShop, MasterCard. Első körben regisztrálni kellett, majd eldönteni, hogy saját készüléket használunk, ami NFC képes, vagy választunk egyet a szolgáltató által felajánlott készülékek közül. Mivel én pár hónapja lecseréltem az X10i-t egy Xperia Z-re, (ami akkor is és ma is csúcskészüléknek számít,) nem akartam egy ennél butább telefont kérni és használni a teszt alatt, mivel ez a telefon tudja, amit kell. Első körben csak nagy nehezen sikerült virtuális PayPass kártyát igényelnem. Miután ez megvolt, bemehettem egy új SIM kártyáért a szolgáltatómhoz, ami már tudja működtetni az NFC-t is. Persze megint külön kérnem kellett, hogy microSIM kártyát adjanak.
Ekkor jött a második nehézség: hiába próbálkoztam a program feltelepítésével, kiderült, hogy még nem támogatja az én készülékemet. Ekkor írtam a MobilTárcának, hogy azért fura, hogy a csúcskategóriás készülékkel/készülékekkel nincs tesztelve és nem tudom feltelepíteni, és használni a programot. eltelt pár nap, mire válaszoltak, elnézést kérték, de továbbra is csak régebbi telefonokat ajánlották fel. Teltek, múltak a napok, már már ráálltam volna, hogy akkor decemberig másik készüléket használjak, amikor is levelet kaptam tőlük, belátták, hogy hibáztak, letesztelték Sony Z-vel is, így végre feltelepíthettem az én készülékemre is. Hurrá!Azt hittem, most már nem érhet új meglepetés. Tévedtem. Ma megjött az legfrissebb telefonszámlám, elképesztő összeggel. Nézegetem, kiszámláztak egy SIMkártyacserét 4500Ft-ért. Így hát gyorsan felhívtam, őket, mi is ez?! Kiderült, hogy igazából ők sem tudják miért, de most számlázták ki a júniusi kötelező kártyacserét. Mondom a nőnek, oké, de nem az én két szememért meg kívánságom miatt kellett kicserélni a SIM-et, hanem mert a tesztelt szolgáltatást csak új kártyával tudom igénybe venni. Nő kér egy kis időt, utánanéz, majd szól, hogy igazam van, jövő hónapban ezt jóváírják. Hurrá! Vajon milyen meglepetés fog még érni?